19 Nisan 2008 Cumartesi

deli denizim..


sevgili Deniz, sana bunları,bir nisan gecesi müzderip yatağımda yokluğunla boğuşurken yazıyorum.hiç bir yorgan ve battaniye tenin misali ısıtmasa da beni,seni düşünüp de üşümenin ferahlığını yaşıyorum.sevdana sahip çıktığım bilmem kaçıncı gece bu.ve damlalarla uyandığım kaçıncı sabah.kuşkusuz ki senin de pencerenden giriyordur güneş.kamaşıyordur gözlerin bulutların şeffaflığında.ürperiyorsundur belkide hava biraz karardığında,masalım sakın korkma,gördüğün her suret benim gölgelerimdir hayatında.
sensiz çekilmiyor ki bu sinemanın sesi, görüntüsü,macerası,dramı komedisi,mizahı.bir patlamış mısırla gelsen yanıma,sarsan kollarını.gişe rekorları kırsak,her filmin sahnesinde başrol ikimiz olsak.

hayaline kurban olduğum, arabesk yaşıyorum seni puslu gecelerin başlangıçlarında.batsın bu dünya demek var ama,batan dünyada seni bulamamak geliyor aklıma.huzurm kalmadı fani dünyada.vazgeç gönlüm dememe aldanma,yiğitlikte pes eden ayıplanıyor bu diyarda.farkındayım saçmaladığımın.geçmiyorki zaman ben ne yapayım.
sana bunları bir nisan gecesinin çıkmazında yazıyorum.ne noktalayabiliyorum,nede açtığım parantezi kapatabiliyorum.beynimin içine hükmeden bir şeytan düş yollara desede ayaklarımdaki prangaları açamıyorum.bir tek sana kelepçeli bu can, karnımın tok olduğu,,kana kana sular içtiğim,rengimin benzimin olduğu ise koca bir yalan.

hani üzülmüyor değilim.gelenlere kapıyı açanda benim,çay ikram edende benim, sofra hazırlayıp tatsız tutsuz yemekler yapan da..neler le karşılaşıyorum sabah olduğun da.ağır bir koku sinmiş oluyor odaya.yatak,masa,tabak,pikap aklına ne geliyorsa hepsi matem havasında.fırından aldığım sıcak ekmekler,anında bayatlıyor sofrada.süt kesiliyor,yoğurt ekşiyor,hatta tarihleri geçiyor tüm besinlerin.bu evde küf tutan sadece ben değilim.ben birtek gelirsen beslenirim.

sevgilim daha kaç öğlen vakti olmayışına ekmek banıp,kursağımda tıkayacağım ümitleri ? içtiğim sular kaç mevsim zehir tadında kanıma karışıcak ? daha kaç zaman en uzun yolculuğum, geldiğini sanıp bir odadan bir odaya geçmek olucak ? özlemin diğer adımıydı seni sevmek,yada hasretlerin özündenmi geliyordun sen.neyse ben yine anneannemin öğrettiği duaları nasır tutan ellerimi açarak tanrıya okumaya çalışıcam.ve seni arabesk yaşamaya devam edicem...ve senden sadece bir teselli istiycem..

uğur köksal

5 yorum:

Adsız dedi ki...

BU YAZDIKLARININ ÜSTÜNE NE SÖYLENİLİR BİLMİYORUM YADA HANGİ KELİME HANGI CUMLE HİSSETTİKLERİMİ ANLATIR ONUDA BİLMİYORUM BİLDİGİM TEK BİRSEY VAR SENİ ÇOK SEVİYORUM.DENİZ'İN.

Adsız dedi ki...

kaptanım merhaba ayku ben.artık yayınlara çıkmıyormusun.özledik şiirlerini sesini şarkılarını.şuan hangi radyodasın.frekansını verirsen sevenirim.__sevecenciler __-funclup

Adsız dedi ki...

kör olmayasın hemi sen :D biz seni radyolarda arayalım,sen nerelerden çık :D allahtan adresini buldum ve şiirlerine kavuştum.yine yıkmışsın ortalığı :D
ama biz sesini özledik inan:(
neyse biz sevecenciler olarak daima yanındayız bilgin olsun:D senin tabirinle RaSTgEle (mehtap ablan)

Adsız dedi ki...

tek kelimeylen harikasin dostum. bu guzel yuregin cokdaha basariya imza atacagini biliyorum .sana sana butun yüregimlen masal gibi bir hayat diliyorum. sen herseyin en guzelini hak ediyorsun yolunda devam et dostum basarilar yuregine saglik .ay ve yildiz

Adsız dedi ki...

salam